fredag 28 augusti 2009

Det hänger i luften

Regnet hänger i luften. Det verkligen gör det! När jag åkte från jobbet kom det femton regnstänk på vindrutan men inget mer. När jag satt på en bänk (nej, jag matade inte duvorna i stadsparken, men närapå, jag fotograferade dem och log mot dem) så kom det tre regnstänk på min arm. När jag kom hem satt jag en stund på balkongen och himlen hängde i jämnhöjd med smidesräcket men inga droppar. Nu är det över tjugo grader fortfarande, himlen är gråblå, det blåser lite lätt och regnet hänger i luften. Men det faller inte.

2 kommentarer:

  1. 15 eller möjligen 16 regnstänk är väl ungefär vad jag fick erfara idag också. Solen skiner ibland. Ibland skymmer gråa moln det mesta av den blåa himlen. Då och då kommer det rejäla vindpustar och ibland är det bara äckligt kvavt.

    SvaraRadera
  2. Säger bara duvjävlar...!!!!

    SvaraRadera