söndag 23 augusti 2009

Ett ögonblicks verk

Jag hade en dikt på min anslagstavla när jag var ung. Minns inte av vem men del av texten ljöd. Det finns dagar när man diskar diskstället och dammar dammsugaren. Ungefär så. Lite av den sorten har jag haft idag, jag har gjort saker som bara tar 15 sekunder att göra, borde ha gjorts för länge sen men var ogjorda. Det har sutttit en bit snöre på spanjoletten till balkongdörren. Tror det satt en ballong där för 5 år sen. Jag ser den ibland och tänker, den där borde jag ta bort. Idag gjorde jag det. Dessutom smorde jag alla rörliga delar så den inte längre knirkar när jag vrider den. Tänk att 15 sekunders jobb kan ta fem år i väntan?

Möblerat om bland krukorna på balkongen har jag gjort så att den gula Million Bells syns när jag har balkongdörren öppen. Jag har målat klart pallen. En korg fick lite vit färg också. Min sekatörkorg. Min vissnablommorkorg.

5 kommentarer:

  1. Ofta är det såna små saker som gör att man blir nöjd med omgivningen. Små justeringar som ändå gör stor skillnad

    SvaraRadera
  2. Så rofylld din dag verkar ha varit.

    SvaraRadera
  3. Men, åh så rätt du har. Jag är preciiis likadan. Varför gör man så?

    Men, å andra sidan - så är det med en enorm lättnad man väl gör det där och man får en boost av nöjdhet med sig själv, som heter duga.

    Så, det är kanske värt det?! ;-)

    SvaraRadera
  4. Var är du idag Maj? Nu är det ju jag som saknar dina inlägg.

    SvaraRadera
  5. Hm, tänkte kommentera ditt inlägg om Blidösund, hur mysigt det är att åka den båten. Men hos mig kan jag inte se någon kommentarsknapp. Konstigt. Så jag skriver här i stället.

    SvaraRadera