söndag 30 augusti 2009

I natt jag drömde

Jag har tidigare beklagat mig att jag inte minns mina drömmar, nu har jag gjort det två gånger på kort tid! Det här drömde jag i natt. (jag blundade och skrev det)

Vi är i ett stort hus med en stor huvudkropp och sedan huskroppar som gick ut på tvären från den. Jag och och min arbetskamrat A var där för något uppdrag i jobbet tror jag.
Jag skulle till gyn klockan 1120 och egentligen skulle jag köra A tillbaks till jobbet men ”lurade” honom att vänta. (han är snäll rl) Kom en halvtimme försent dit för det tog så lång tid att gå igenom huset. Det var något med dörrarna också men det har försvunnit ur huvudet.

Fick reda på att en arbetskamrat, J, tagit livet av sig genom att såga av sig fingrarna på ena handen. I alla fall 3 st. Fast egentligen var det min storasyster som dött. Men hon kom sen så det var inte så.

Sen körde jag långtradare och fick som den första i världen backa med den. Det hade man aldrig gjort tidigare.


5 kommentarer:

  1. Jösses...det var någonting att bita i.
    Hus står ofta för "självet" alltså hur du ser på dig själv, känner dig. Lite splittrad kanske (huskroppar som står ut från den stora)? Åtminstone i relation till arbetskamrater?
    Att du kanske känner dig tvungen att manipulera folk för att ta hand om dina egna intressen (gyn och skjutsen). Dörrarna kanske var hinder i vägen.
    Någon som skär av sig fingrarna och dör, eventuellt din syster...det var svårt, beats me.

    Men långtradaren var lätt! Det betyder att du är fantastisk och en enorm tillgång för mänskligheten!

    Hälsningar mockapocka (medicin/spåkvinna i ett tidigare liv)

    SvaraRadera
  2. Wow, ännu en dröm du minns, drömframkallaren fungerar. Med tanke på Mockis spännande tolkning blir jag än mer sugen på att minnas mina drömmar. Så Mea, om du läser det här, skicka en till mej också.

    SvaraRadera
  3. Häftigt Mockapocka, det där var en intressant tolkning! Har det väldigt osäkert och otrivsamt på jobbet just nu så det du säger verkar väldigt rimligt.

    Och långtradartolkningen tar jag till mig, helt ogranskad och okritisk! :-)

    SvaraRadera
  4. Jag tyder det som att det är dags för dig att byta säng/madrass för den där pyttipannan av drömmar måste ha orsakats av att du legat dåligt ;)

    SvaraRadera
  5. Oj oj oj. Jag är inte så bra på att tyda drömmar. Men jag tror jag föredrar den jag drömde inatt... ;)

    SvaraRadera