söndag 16 augusti 2009

Konsert i det gröna

Idag var det DNs konsert utanför Sjöhistoriska. Det var jag och 39999 stycken till som var där. Uppskattningsvis. Soligt och fint väder om än lite blås från fler ställen än scenen. Avslappnat och trevligt. Roade mig en stund med att se på människor. Avundades mig lite på närkontakten jag såg. Hon som oupphörligt strök sin man över ryggen. Han som låg med huvudet i hennes knä och med armen uppsträckt smekte hennes hals. Han som la armen om hennes liv och lät tummen smita innanför tröjan och smekte. Killarna som utan att röra vid varandra ändå satt så nära att de andades kärlek. Tills han lutade sitt huvud mot hans och det blev synbart.



Det var nära mellan filtarna också. På bilden är fyra olika personer varav två känner varandra.


Faktiskt är det första gången jag var där. Men inte sista.

8 kommentarer:

  1. Ännu en minnesvärd utflykt med andra ord. Så Maj vilka av fötterna är dina?

    SvaraRadera
  2. Låter som du hade trevligt:D

    SvaraRadera
  3. Mina fötter är de med nymålade rosa naglar. :-)

    SvaraRadera
  4. Det där evenemanget hade jag totalt missat. Är det något att ta med barn på också? Jag skulle gärna försöka mig på att gå dit nästa år. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  5. Om barnen kan vara tysta och lugna en och en halv timme så funkar det säkert. Det är ju klassisk musik och publiken är kanske inte lika tålmodig som på en rockkonsert.

    Det var två barn bredvid oss, det funkade jättebra. Barnen dansade lite och sjöng Sveriges nationalsång och så. :-)

    SvaraRadera
  6. Lite nyfiken. Hur kom du fram till antalet. Räknade du... ;)

    SvaraRadera
  7. Japp. Jag sa till alla att sitta stilla och så började jag. Ett, två, tre..

    Närå, de sa från scenen att det var ca 40000 där. Hur nu DE kommit fram till det antalet. Ett, två, tre..

    SvaraRadera
  8. Jag hade tänkt gå i går men glömde bort och fick hem ett rart barnbarn några timmar i stället. Hoppas du hade trevligt. Jäklar att jag glömde!

    SvaraRadera