onsdag 5 augusti 2009

En ljuvlig kväll

Klockan är en timme före midnatt och det är 21 grader ute. Jag har varit på en förtrollad afton och lyssnat på Salem al Fakir. Mycket bra musik och jag var där med en man som jag kom väl överens med, det blev aldrig några pinsamma stunder utan det var helt bekvämt hela tiden. Till det kom att vi hade 4-5 grabbar vid vårt bord som var ytterligt sociala och trevliga hela tiden. Jag ville inte att kvällen skulle ta slut. Jag älskar mitt sommarstockholm. Jag lever, jag njuter, jag mår bra.

7 kommentarer:

  1. Jag känner inte till Salem al Fakir, bara till namnet, men jag tycker om den du har här.
    Den musiken i kombination med Stockholmsk sommarkväll och bekvämt sällskap måste vara en hit. *inser*

    SvaraRadera
  2. Ja du Maj, Sommarstockholm är underbart. Jag håller med. Minns en morgon när jag och min vän H satt och dinglade med benen ovanför Strömmen efter en kväll ute. Några hade börjat jobba, solen var på väg upp och vi bara satt där, som i en alldeles egen lycklig värld.

    SvaraRadera
  3. Låter underbart. Salem al Fakir är helt okej att lyssna på faktiskt. Ungarna här tycker även om hans storebror även om han inte är känd som sångare. Det är den delen jag tycker om när det gäller Stockholm. I mina ögon finns det så mycket variation. Något för alla smaker. Du kan bo inne i smeten och du kan bo i en liten håla. Allt tillhör det ändå Stockholm. Det jag tycker om mest är nog anonymiteten. Alla verkar kunna gå på stan precis som de själva känner för utan att någon reagerar eller bryr sig. Man kan vara sig själv helt enkelt. Rätta mig gärna om jag har fel för tänk på att jag är skåning hahaha

    SvaraRadera
  4. Låter jättehärligt. Missade Salem i skellefteå. Har inte hört så mycket av honom. Visst har han släppt nån platta rätt nyligen, tror jag hört nåt därifrån som lät rätt bra. Tror jag får leta reda på honom på Spotify.

    SvaraRadera
  5. Det tragiska är att han inte finns på Spotify...

    SvaraRadera
  6. Jag gillar verkligen hans brorsa - som ju jobbar med barnprogram. Han är så söt och verkar så himla äkta genomtrevlig! Jag har däremot ingen uppfattning om Salems musik.

    Var hittar du alla dessa trevliga män som du dejtar? Bara en nyfiken fråga från en gift en...

    SvaraRadera
  7. Mamma J: Svaret på den frågan får nog bli ett alldeles eget inlägg.

    SvaraRadera